Livet på skolen

At bo på Struer Fri Fagskole er en unik oplevelse, der kombinerer læring med livslange venskaber og personlig udvikling i et tæt fællesskab.

Her får du ikke bare nye venner; du bliver en del af en stor familie, hvor alle kender og støtter hinanden.

Dine dage vil være fyldt med spændende undervisning, praktiske projekter og fritidsaktiviteter, der styrker både dit faglige og personlige jeg.

Det fælles liv på skolen lærer dig at navigere i sociale relationer, tage ansvar og bidrage til fællesskabet.

Velkommen i fællesskabet

På Struer Fri Fagskole bliver du mødt af et varmt fællesskab med plads til alle.

Her bor du sammen med dine klassekammerater, og du udvikler stærke venskaber, der varer ved langt ud over skoletiden.

I vores fællesskab kan du være præcis den, du er, og vi støtter altid hinanden i at nå vores mål.

Din daglige rutine

Din hverdag på skolen er en blanding af teori og praksis.

Vi starter dagen med fælles morgenmad.

Herefter har du en skoledag med en blanding af teoretisk og praktisk undervisning i det fag, du har valgt.

Efter frokost, fortsætter undervisningen, og når skoledagen slutter, har du tid til sport, kreativ udfoldelse eller bare afslapning.

Aftenen bruger du til lidt selvstudie, samvær og forberedelse til den næste dag.

Kontakt os Se dine fag

Weekendernes magi

Weekenderne på Struer Fri Fagskole er noget helt særligt. Det er her, vi virkelig får tid til at styrke vores fællesskab gennem forskellige aktiviteter, ture og projekter.

Det kan være alt fra fælles film-aftener, udflugter til lokale seværdigheder, eller måske en improviseret fodboldkamp.

Disse oplevelser skaber minder for livet og er med til at gøre skolen til dit andet hjem.

Her er du aldrig alene

Vi vigtigheden af både din faglige og personlige udvikling. Derfor har vi skabt et omfattende supportsystem, der sikrer, at du aldrig står alene. Uanset om det handler om lektiehjælp, rådgivning omkring uddannelse og karriere, eller støtte til personlige udfordringer, er vores dør altid åben.

Vores dedikerede team af vejledere og lærere arbejder hårdt for at skabe et miljø, hvor du kan trives, vokse og opnå dine drømme. Sammen bygger vi broen til din fremtid.

FAQ

En fri fagskole er en type skole, der tilbyder praktisk orienterede uddannelser for unge.

Skolen fokuserer på personlig og faglig udvikling gennem erhvervsrettede fag - det vil sige fag, der lærer dig færdigheder til specifikke jobs, eksempelvis indenfor gastronomi, håndværk og omsorg.

Undervisningen hjælper dig med at blive klar til videre uddannelse eller job.

Frie fagskoler er kendt for at have en fleksibel og elevcentreret tilgang, hvor undervisningen tilpasses dine behov og interesser.

Skoleåret kører fra august til juni, men du kan starte dit ophold, når det passer dig, hvis vi har en ledig plads.

Du skal være fyldt 16 år eller har afsluttet 9 års skolegang (du behøver ikke at have taget/bestået afgangsprøverne).

Der findes forskellige tilskudsordninger, som gør, at prisen for et ophold er individuel. De fleste ender med en egenbetaling på mellem 2850 kr. – 3300
kr./mdr, afhængigt af linje.
Ring til os og hør nærmere om mulighederne.

Kost og logi inkluderer alle måltider og et personligt eller delt værelse. Betalingen dækker også studieture og en række events i løbet af skoleåret.

De fleste bor på eneværelse.

Vores køkken sørger for lækker mad, morgen middag og aften.
Menuen er både varieret og sund, og så er der altid en vegetarisk mulighed.

Vi inddrager også gerne eleverne i madlavningen!

Ja, vi tilbyder lektiehjælp og støtte til projekter. Vores lærere er dedikerede til at hjælpe dig med at nå dine faglige mål.

Vi forstår, at alle har brug for en pause en gang imellem. Snak med os, og vi finder en løsning sammen.

Skoledagen starter normalt kl. 8.30 og slutter omkring kl. 15.30. Der kan dog være variationer afhængigt af din linje og særlige projektdage.

Du har mulighed for at følge et eller flere af skolens valgfag, fx musik, golf, fitness, vandre-klub, havkajak, e-sport, skydning og svømning.
Du har også mulighed for at dyrke andre interesser i fritiden, fx håndbold eller fitness. Ligesom du kan bruge byen og dens tilbud.

Struer Fri Fagskole er god til at støtte alle elever, inklusive dem med særlige behov. Vi opfordrer dig til at kontakte os inden skolestart, så vi kan drøfte, hvordan vi bedst kan imødekomme dine behov.

Hvis du ønsker at skifte linje, anbefaler vi, at du taler med din kontaktlærer.
Det er en vigtig del af dit ophold på Struer Fri Fagskole af afprøve din faglighed i praksis og vi vil gøre vores bedste for at imødekomme dit ønske.

På Struer Fri Fagskole lægger vi vægt på praktisk undervisning. Det betyder, at både linjefag og anden undervisning ikke bare foregår ved tavlen i klasseværelset men også i værksteder, på udflugter og med praktiske øvelser.

Efter afslutningen på Struer Fri Fagskole vil du have et solidt fundament af færdigheder og viden, som du kan anvende direkte i arbejdslivet eller i din videre uddannelse.
Vi tilbyder også vejledning omkring dine næste skridt, hvad enten det indebærer job, praktikpladser eller videre uddannelse.
Vil du videre på en ungdomsuddannelse så hjælper vi med optagelsesprøven.