En verden af lærerige oplevelser

Et hav af oplevelser

Hos os går læring og oplevelser hånd i hånd. Her udvider vi din horisont gennem ekskursioner, spændende og anderledes tema-uger samt studieture.

Gennem hele skoleåret får du som elev på Struer Fri Fagskole mulighed for at deltage i en bred vifte af ture og udflugter, der skaber afveksling i hverdagen og giver mulighed for læring i nye og relevante sammenhænge.

Temaundervisning med fokus på fordybelse

På Struer Fri Fagskole bryder vi rutinen med fx. Linjefagsuger. Disse uger er dedikeret til fordybelse i specifikke linjefag og projekter med et praktisk og kreativt fokus. Her møder du virkeligheden hands on.

Resultatet er ikke kun flotte og sjove produkter, men også en dybere forståelse for og indblik i linjefagets mange udtryksformer fagudtryk, materialevalg og teknikker. Langt væk fra klasseværelset.

Vi arrangerer i løbet af skoleåret minimum 3 ture

En af vores populære destinationer er Møgelø, en smuk ø i Midtjylland, hvor alle får mulighed for at komme helt ned i gear i et nærværende fællesskab. Det er 100% mobilfri tid med fokus på socialt samvær og aktiviteter i naturen.

En gang årligt tager vi på studietur fx til København, Sverige eller Berlin. Destinationen skifter, men målet er det samme; at give , deltage i kulturelle arrangementer og fx opleve historiske steder, museer o.lign.

En anden favorit er vores ture til sommerlandsparker. Her er der fokus på sjove oplevelser og sociale kompetencer, når vi drager ud på dagstur.

Læring i centrum

Udflugter og studieture på Struer Fri Fagskole er mere end blot en pause fra den daglige undervisning. Vores mål er at skabe en dynamisk og inspirerende skoleoplevelse , hvor de anderledes dage er en integreret del af vores pædagogiske fundament, som arbejder med helhedsorienteret tilgang til læring samt personlig og social udvikling.