VALGFAG

Fordyb dig i din interesse

Med dit valgfag har du mulighed for at fordybe dig i noget, du allerede er interesseret i – eller lære nye sider af dig selv at kende.
Vi har en bred palette af muligheder, og der er helt sikkert også noget for dig.

Golf

Med golf som valgfag lærer du ikke bare at spille golf, du forbedrer også din koncentration og tålmodighed. Du lærer teknikker og strategier, som styrker din beslutningstagning og din evne til at fordybe dig.

E-sport

Forbedrer strategisk tænkning og teamwork. Lærer om konkurrencepræget gaming, fokus og hurtige beslutninger.

Musik

Gennem valgfaget musik styrker du din selvtillid og dine musikalske evner. Du lærer ikke bare at synge og spille, du udvikler også din kreativitet og dine samarbejdsevner gennem spil på instrumenter eller sang.

Skydning

Skydning styrker din præcision og dit fokus. Det kræver selvdisciplin, kontrol, koncentration og målrettet træning at ramme plet.

Vandreklub

I vores vandreklub vokser fysisk sundhed og mental velvære skridt for skridt. Vi oplever årstidernes skiften og lærer om naturen, mens vi styrker vores fællesskab og vores udholdenhed

Svømning

Svømning er sund træning for hele kroppen, som øger din fysiske udholdenhed og styrke. Du lærer en række teknikker, som kan forbedre din præstationer og øge din glæde ved svømning.

Fitness

Fitness opbygger både muskler og viljestyrke. Du styrker din sundhed og lærer vigtigheden af regelmæssig træning.

Mountainbike

På en mountainbike får du lov at udleve din eventyrlyst og få et adrenalinkick. Du opbygger fysisk kondition og lærer om cykelteknik og navigation i terræn. Mountainbike styrker dit mod og din udholdenhed.

FAQ for Valgfag på Struer Fri Fagskole

Valgfag giver dig mulighed for at udforske interesser og færdigheder uden for din hovedlinje. De er designet til at supplere din uddannelse ved at tilbyde dig bredere viden og nye perspektiver. Vælg valgfag for at dykke ned i emner, du er nysgerrig på, eller for at udvikle færdigheder, der kan gavne din fremtidige karriere.

Valgfag kan spille en vigtig rolle i din fremtidige uddannelse og karriere ved at give dig unikke færdigheder og indsigt i specifikke områder. De kan for eksempel hjælpe dig med at stå stærkere, når du søger ind på en uddannelse, eller gøre dit CV mere tiltalende for fremtidige arbejdsgivere.

Ja, det er netop formålet med valgfag – at give dig chancen for at udforske områder uden for din hovedlinje. Dette giver dig en mere afrundet uddannelse og hjælper dig med at udvikle en bredere vifte af færdigheder og interesser.

Valgfag handler om at dyrke interesser og dit fællesskab med de andre elever.

Nogle valgfag kan have forudsætninger, såsom et bestemt færdighedsniveau eller forudgående kendskab til et emne. Disse krav er angivet i beskrivelsen af valgfaget, så du kan vurdere, om det er det rigtige valg for dig, før du tilmelder dig.