Håndværk & Natur

Form fremtiden med dine hænder

Har du det bedst med værktøj i hånden og vil du lære at mestre færdigheder indenfor bl.a. tømrerarbejde, murerarbejde, VVS, mekaniker, gartneri, jordbrug og fiskeri?

Så er linjen Håndværk & Natur det rette valg for dig. Her ser du dit arbejde blive til fysiske resultater dag for dag.

Du lærer grundlæggende teknikker og arbejder praktisk med materialer og værktøjer i forskellige håndværksfag. Vi dækker bredt, fra bygningsarbejde til at pleje grønne områder og forstå naturens cyklusser.

Mærk mulighederne

Undervisningen er praktisk og du får lov at prøve både dig selv og vores værktøj af. Du arbejder med konkrete projekter, både selvstændigt og i grupper sammen med andre elever.

Vi arbejder med teori i sammenhæng med praksis, så du forstår baggrunden for de teknikker, du anvender - og kan se resultaterne med det samme. De almindelig skolefag som dansk, engelsk og matematik trækker vi også ind i det praktiske arbejde.

Du bliver undervist af håndværksuddannede faglærere og andre professionelle, der kommer på skolen og underviser. Du har mulighed for flere praktikforløb ind i løbet af skoleåret, så du har mulighed for at afprøve flere forskellige retninger.

Arbejdet på Håndværk & Natur giver dig et solidt kendskab til flere håndværksfag - og kan være dit springbræt direkte ud i job eller videre på en erhvervsuddannelse, hvis du vil være din interesse for håndværk til din levevej.

FAQ om Håndværk & Natur

Du vil lære om forskellige håndværksmæssige teknikker, fx murer, tømrer, mekaniker, og du kan arbejde med bæredygtige projekter.

Ja, meget af undervisningen vil være praktisk orienteret, hvor du får hænderne direkte i jorden eller arbejder med materialer og værktøjer.

Absolut. Færdighederne, du udvikler, kan anvendes i en række forskellige erhverv, især inden for håndværk, bæredygtighed, og naturforvaltning.

Nej, skolen stiller alt nødvendigt udstyr og værktøjer til rådighed for dig.

Projekter kan variere fra træarbejde, havebrug og til murerarbejde.
Du har mulighed for selv at præge undervisningen alt efter interesse.

Nej, du starter hvor du er, og vi bygger videre derfra.

Ja, en stor del af undervisningen og projekterne foregår udendørs, så vi er ude i al slags vejr.

Vi har et bredt udvalg af fag, så der er mulighed for at udforske og skifte fokus, hvis dine interesser ændrer sig.

Absolut! Vi opmuntrer til kreativitet og personlige projekter, der reflekterer dine interesser og styrker.

Du vil lære om bæredygtige praksisser og, hvordan man kan anvende disse i både små og store skalaer, hvilket er vigtigt for fremtidens erhverv.

Du har mulighed for at komme ud i praktik og på den måde komme endnu tættere på et bestemt fagområde.