Krea & Salg

Kickstart din kreative power

Nyder du at udtrykke dig kreativt og vil du gerne blive dygtigere og lære både hvordan du producerer kreative produkter, og hvordan du laver en forretning ud af din kreativitet.
Så er Krea og Salg den helt rigtige linje for dig.

Fra første penselstrøg til det færdige salg

Krea & Salg-linjen er din mulighed for at opleve hele processen fra den indledende ide til salget af dit færdige værk.

Undervisningen byder på en spændende blanding af klassiske og moderne kunstformer. Du vil arbejde med alt fra tegning, maleri og grafik til street art, digital kunst og installationer. Vi kombinerer praktisk kunstarbejde med teoretisk viden om materiale- og farvelære, så du får en dyb forståelse af, hvad der skaber visuelt stærke udtryk.

Du styrker både din personlige kreative proces og lærer at skabe kunst sammen med andre i gruppearbejde.

Ved siden af de kreative fag har du almindelige skolefag som dansk, engelsk og matematik. I disse fag inddrager vi ofte de kreative elementer, så du oplever en sammenhæng mellem alle dine fag.

Direkte forbindelse fra faglokalet til den professionelle verden

Det er ikke nok at kunne lave kunst. Du skal også kunne sælge den.

Derfor fokuserer en del af undervisningen på, hvordan du effektivt kan markedsføre og sælge dine værker.

Med besøg fra gæsteundervisere fra kunst- og erhvervslivet, og gennem workshops og netværksopbygning får du lov at gøre dig de første erfaringer med livet i kunstverdenen. Måske er det her, din fremtid ligger?

FAQ

På Krea & Salg-linjen lærer du at udvikle dine kreative evner gennem en bred palette af kunstneriske udtryk som tegning, maleri, digital kunst, og meget mere.

Hvis du brænder for at udtrykke dig kreativt er Krea & Salg helt sikkert værd at overveje.

Du vil arbejde på en række projekter, der spænder fra individuelle kunstværker til gruppebaserede opgaver, hvor du lærer at udvikle, planlægge, og udføre kreative projekter fra start til slut. Projekterne er designet til at udfordre og udvikle dine kreative færdigheder.

Nej, det er ikke nødvendigt at have erfaring når du starter på skolen.
Undervisningen giver plads til forskellige niveauer og ambitioner.

Undervisningsmiljøet er åbent, støttende og præget af kreativ udforskning. Vi værdsætter både individuelt arbejde og samarbejde, og du vil blive en del af et kreativt fællesskab, hvor alle bidrager med deres unikke perspektiver og evner.

Krea & Salg udstyrer dig med en unik kombination af kreative og kommercielle færdigheder, der er eftertragtede i mange brancher.

Ja, vi tilbyder muligheder for praktik og projektsamarbejde med virksomheder og professionelle kunstnere. Dette giver dig værdifuld praktisk erfaring og hjælper dig med at bygge et netværk, mens du stadig er på skolen.

Ja, vi opmuntrer og støtter vores studerende i at udstille deres værker både internt på skolen og ved eksterne arrangementer. Dette er en fremragende måde at få erfaring med at præsentere dit arbejde for et publikum.