Studievejledning

På Struer Fri Fagskole hjælper vi dig med at finde din vej.
Uanset om du drømmer om en bestemt uddannelse eller et job, står vores studievejledere klar til at guide dig.
De hjælper dig med at forstå dine muligheder og tage valg, der passer til netop dig.
Sammen skaber vi en plan, så du føler dig klar til fremtiden.

• Vi hjælper dig frem til at tage et relevant og realistisk valg om din videre vej

• Et ophold på Struer Fri Fagskole kan indgå som en del af en STU-plan. Både STU og EGU tager udgangspunkt i en af vores erhvervsrettede linjer. Forløbet planlægges individuelt efter ønsker og aftaler.

• Vi planlægger vejledningsaktiviteter individuelt for hver elev , og der opstilles mål med relevans i forhold til fremtidsplaner. Der evalueres løbende på disse mål.

• Vi har mulighed for at fortsætte vejledningen helt frem til du er godt i gang på din nye uddannelse.

• Vi arbejder med tilmeldingsfristen til ungdomsuddannelser den 1. marts, samt alternativt orienteringsfristen til Ungdomsuddannelsesvejlederne i februar, hvis eleven ikke går direkte videre til en ungdomsuddannelse eller i beskæftigelse.