Om Struer Fri Fagskole

• Struer Fri Fagskole er en kostskole for dig på 16-19 år.
  • Undervisningen er helt anderledes end det, du er vant til. Her lærer du gennem praktiske opgaver, og vi arbejder mere i værkstederne end ved tavlen.
  • Du bor på skolen - og her bliver du en del af et helt særligt fællesskab med andre unge ligesom dig.
  • Her er plads til alle - vi er nemlig en skole, der vægter rummelighed, engagement, og personlig udvikling højt.
  • På Struer Fri Fagskole skal alle trives, og du har mulighed for at få hjælp og støtte, når du har behov for det. Vi tager altid udgangpunkt i den enkelte, og din hverdag og din undervisning planlægges, så det matcher dine behov og ønsker. Har du brug for støtte, har vi mange muligheder for at hjælpe dig, og vi er altid til rådighed.

At bo på Struer Fri Fagskole er en oplevelse, der forbereder dig til fremtiden, mens du skaber minder og venskaber for livet. Vi glæder os til at byde dig velkommen!

Kom som den du er - og se hvad du kan blive

At gå på Struer Fri Fagskole handler ikke bare om at lære. Her fokuserer vi også på din trivsel og din personlige udvikling.

Sammen skaber vi en hverdag og en skole, som giver dig ny viden, nye erfaringer og en ny forståelse for hvem du egentlig er, og hvad du kan (og hvad du kan blive).

Vores faglige univers

Lev og lær under samme tag

Struer Fri Fagskole er en kostskole. Det vil sige, at du bor på skolen.

Det er giver dig en unik mulighed for at blive en del af et stort fællesskab med andre unge og skolens personale. Der er plads til ca. 50 elever på skolen, og de fleste har sit eget værelse.

At bo på skolen giver dig ikke bare en masse nye venner, det styrker også din selvstændighed, og du lærer at klare en masse opgaver på egen hånd.

Livet på skolen

Mere end en skole - et støttende fællesskab

Fra det øjeblik, du flytter ind på skolen, er du en del af et fællesskab, hvor alle kender dit navn, og hvor din stemme tæller.

På Struer Fri Fagskole dyrker vi et miljø, hvor venskaber blomstrer, og hvor du støttes af både kammerater og lærere i din daglige udvikling.

Alle er her for at udforske, eksperimentere og vokse. Du tilbydes en række støttemuligheder som mentorordninger, vejledning i studieteknikker og adgang til psykologhjælp.

I vores fællesskab skal alle føle sig værdsatte og motiverede til at lære og udvikle sig.

Book rundvisning

Du lærer med hovedet og med hænderne

På Struer Fri Fagskole lærer du ikke bare matematik, dansk og engelsk som på andre skoler. Her smelter de boglige fag sammen med praktiske fag, og du lærer praktiske færdigheder, der ruster dig til fremtiden.

Vi hjælper dig med at finde din passion og retning i livet, og du får lov til at udforske, eksperimentere og vokse. Du kan afprøve forskellige erhvervsveje, så du kan træffe det rigtige valg for din fremtid.

Vision og Mission

Skab veje, opdag potentialer

Struer Fri Fagskole vil bidrage til uddannelsessystemet ved at klargøre unge mennesker til fremtidens arbejdsmarked.

Vi ønsker at skabe et stabilt og frugtbart skolemiljø med positive elever og ansatte.

Vi er i konstant udvikling, og går gerne nye veje, for at nå det bedste resultat.

Vi stræber efter at guide hver elev til at finde deres unikke sti, rustet med viden, selvtillid og færdigheder. Vores mission er at skabe et miljø, hvor elever kan udforske, lære og vokse - ikke kun fagligt, men også personligt.

Værdier

Rummelighed:
Hos os er der plads til alle. Dette ses dagligt i vores inkluderende tilgang, hvor vi fejrer forskelligheder og styrker fællesskabet.

Engagement:
Vores team af lærere og medarbejdere går forrest med passion og motiverer eleverne til at stræbe efter deres bedste.

Nysgerrighed:
Vi opmuntrer til spørgsmål og udforskning, fordi vi tror på, at læring sker, når man tør udforske.

Ansvarlighed:
Vi lærer vores elever værdien af ansvar – over for sig selv, hinanden og samfundet.

Vækst:
Vi ser hver dag som en chance for at vokse, og støtter hver elev i deres personlige og faglige udvikling.

4 Fun facts om skolen

Grønne Initiativer

Vi er stolte over at være en grøn skole med solpaneler og genbrugsprogrammer.

Engang var vi husholdningsskole

I 1955 startede vi som Struer husholdningsskole. I dag arbejder vi stadig med faglighed i praksis gennem gøremålsundervisning.

12,5 mio. fra A.P. Møllerske støttefond

Vores nye fællesbygning opføres med støtte fra den A.P. Møllerske støttefond. Vi glæder os til at tage den i brug i efteråret 2024.

Prøv dig selv af

Er du til vinterbadning, bålhygge, overnatning i shelter, havkajak, MTB?  Vi har mange fede aktiviteter hvor du kan prøve dig selv af.