Care-linjen

Er for dig, der vil arbejde sundhed, omsorg og pædagogik.
Vi er en kostskole, så som udgangspunkt bor du på skolen, præcis som på en efterskole.

Interesserer du dig for andre mennesker, og har du lyst til også at få kendskab til den professionelle vinkel og tage ansvar i samværet med andre mennesker, er denne linje lige noget for dig.

En anderledes undervisning

Der er både rene linjefagsdage og almindelige undervisningsdage. På linjefagsdagene møder du dygtige lærere og andre professionelle, der kommer på skolen og underviser. Ugens andre dage får du undervisning i blandt andet matematik, dansk og engelsk. De timer vil – så vidt det er muligt – tage udgangspunkt i relevante emner for Care-linjen.

Den praktiske undervisning

Den praktiske undervisning er i centrum, så hænderne er med, når du lærer nyt. Vi har et tæt samarbejde med Social- og Sundhedsskolen i Herning, hvor du derfor har mulighed for at komme i brobygning.

Der er også praktikdage i relevante jobs fx. børnehave eller plejehjem.

Vi hjælper dig med fremtiden

I løbet af skoleåret får du mulighed for at stifte bekendtskab med forskellige grene af sundhedsuddannelserne, så du bliver bedre rustet til at træffe beslutning om, hvilken uddannelse, du kunne tænke dig.

flere muligheder

Det kan være fx social og sundhedsassistent, sygeplejerske eller pædagogisk assistent.

Alle, med et kvikt hoved, et par varme hænder og en interesse for at arbejde med mennesker og for at udvide sit kendskab til forskellige grene af care-området, kan få glæde af opholdet.