En fremtid med computer-skills

Gør computer-skills til din fremtidige uddannelses- og levevej.

På Struer Fri Fagskoles Game Design-linje kommer du til at bruge et skoleår på at lære en masse om bl.a. programmering, grafik og spilmekanikker.

lær det, der ligger bag

Alle med et kvikt hoved og en interesse for, hvad der ligger bag computerspillene, kan følge med. Det er ikke et krav, at du er en dygtig tegner eller en kodenørd.

Vi er en kostskole, så som udgangspunkt bor du på skolen, præcis som på en efterskole. Undervisningen er på små hold, og der vil både være rene game-dage og almindelige undervisningsdage.

Erhvervsrettet undervisning

På game-dagene kommer der fx programmører og grafikere på skolen og underviser. Undervisningen er erhvervsrettet og bred, og det betyder, at det, du lærer, kan bruges i mange forskellige brancher og ikke kun til spiludvikling.

Du vil komme til at møde dygtige danske spiludviklere, og vi tager på mindst én tur til en succesfuld dansk spilvirksomhed, samt brobygning på Game College i Grenå.

Udstyr og programmer

Du får også din egen leasede computer, mens du er på skolen. Der er adgang til flere forskellige programmer, som du kommer til at arbejde med. Programmerne bruges både til at udvikle spil, men også til mange andre slags programmering.