Så er vi kørende

Shhhhh det er en hemmelighed lidt endnu…

Hverken lærere og elever ved det, men nu på torsdag får vi en ny ”skolebus” (18/6 kl. 14). Vi har brugt udvidelse af elevholdet, til næste skoleår, som en god anledning til at anskaffe en ny fin bil til skolen. Nu kan de mange nye elever se frem til at være godt kørende når de skal på virksomhedsbesøg og udflugt.

”Need to Know”
Afdelingsleder Rasmus Hansen tænkte hurtigt at indkøbet af den nye bil skulle være en overraskelse – og at afsløringen skulle være intet mindre end opvarmning til skolens årlige gallafest.

Der er i al hemmelighed koordineret med Kommuniklame for at sikre at bilen blev ekstra fin og ikke mindst så man kan se hvor eleverne kommer fra, når de er på tur i den nye bil.

Hverken lærere eller elever ved at bilen kommer, så det bliver en ægte overraskelse, og serviceleder Per Holst-Hansen har i dagens anledning lovet at finde både den røde løber og de alkoholfrie-bobler frem fra kælderen.

Ude af huset
På Struer Fri Fagskole samarbejdes der både med det lokale erhvervsliv og uddannelsesinstitutioner for at sikre en virkelighedsnær hverdag.
Bussen, som bilen kaldes internt, er et uundværligt redskab for fagskolen fordi det er en vigtig del af undervisningen at kunne komme ud af huset. Det gælder fx både på virksomhedsbesøg, brobygning på uddannelsessteder samt forskellige udflugter.

Længe ventet
Det er bestemt ikke hver dag skolen foretager den slags indkøb, og måske også derfor mente afdelingsleder Rasmus Hansen at det skulle fejres.
En ny ”skolebus” har været et ønske for skolen i et stykke tid, men det er først nu hvor den gamle ikke længere kan klare mosten, at er er blevet købt nyt: ”Vi har været rigtig glade for den gamle bus, der var sponsoreret af vores samarbejdspartnere i det lokale erhvervsliv, men den sang på sidste vers” Udtaler Afdelingsleder Rasmus Hansen.
Nu kan eleverne til det kommende skoleår i 20/21 glæde sig til at blive kørt på udflugt på 1. klasse 🙂

Kontakt:
Afdelingsleder Rasmus Hansen 2146 4860